Brev:
Vores datter vågner om natten - 6 mdr.
29. marts 2011
Alder:
6 mdr.
Vores datter vågner om natten - 6 mdr.
Hej Helen
Vores datter på nu 6 mdr. vågner ofte kl. 3-5 om natten. Håber du har nogle gode råd til hvad vi kan gøre. Hun er 66 cm lang og vejer 8,4 kg. En stor, buttet baby:)
Hun plejer at sove helt igennem fra kl. 20-6. Nu vågner hun ofte, ca. hver anden nat og pludrer og smasker. Hun bruger ikke sut. Hun søger ofte ned mod mit bryst for at amme og for at falde i søvn igen. Men jeg ammer ikke så meget mere, kun ved puttetid og jeg vil gerne have det stopper med amning/flaske om natten nu. Jeg har forsøgt at vugge hende, men hun er lysvågen og bliver urolig. Det er også længe at gå med hende en time. Jeg har forsøgt at tilbyde hende lidt vand, men hun er stadig vågen i mindst en time. Hun er ikke ked af det. Falder hurtigt til ro på flaske eller amning. Men jeg vil jo heller ikke overfodre hende. Jeg synes hun er fin og stor, hun skal vel til at lære at om natten, der sover man altså!:)
Det er træls hun skal have den flaske hele tiden for at falde til ro. Jeg er lidt bekymret for hun bliver for stor. Tiltider har min mand taget hende om natten og vugget hende i søvn igen, men hun vågner så bare igen en time senere. Det går heller ikke han hver gang tager hende, når han også skal på arbejde. Jeg synes hun spiser fint ila dagen. Vores dag er sådan:
kl. 6-7 vågner og får fuldkornsgrød med frugtmos, får vand til/sødmælk
kl. ca. 8 får hun flaske og puttes til lur
Kl. 9.30-10.30, vågner og får øllebrød med frugtmos/havregrød el. rugbrødshapser, får vand til
kl. ca. 13 får hun flaske og puttes
kl. ca. 15. vågner og får youghurt/frugtmos/rugbrødshapser og tilbydes flaske en halv time efter dette (så det ikke tager appetitten fra aftensmad, hvis det gives til powernap)
kl. ca. 17 puttes hun til powernap på ½ time.
kl. 18 kartoffelmos med grøntsager og kød, får vand til
kl. ca. 20 puttes med amning og flaske/vælling (vælling gives hvis ikke hun har spist så meget til aften)
Vi har forsøgt at give hende flaske kl. 24, men hun vågner alligevel. Hvad søren skal jeg erstatte den flaske/amning med om natten? Jeg savner en sut om natten, men hun vil ikke tage den:(
Kan jeg gøre noget anderledes ila dagen eller natten.
Mange hilsner fra
Maiken