Vores datter vågner om natten - 6 mdr.

29. marts 2011

Alder:
6 mdr.

Vores datter vågner om natten - 6 mdr.

Hej Helen

Vores datter på nu 6 mdr. vågner ofte kl. 3-5 om natten. Håber du har nogle gode råd til hvad vi kan gøre. Hun er 66 cm lang og vejer 8,4 kg. En stor, buttet baby:)

Hun plejer at sove helt igennem fra kl. 20-6. Nu vågner hun ofte, ca. hver anden nat og pludrer og smasker. Hun bruger ikke sut. Hun søger ofte ned mod mit bryst for at amme og for at falde i søvn igen. Men jeg ammer ikke så meget mere, kun ved puttetid og jeg vil gerne have det stopper med amning/flaske om natten nu. Jeg har forsøgt at vugge hende, men hun er lysvågen og bliver urolig. Det er også længe at gå med hende en time. Jeg har forsøgt at tilbyde hende lidt vand, men hun er stadig vågen i mindst en time. Hun er ikke ked af det. Falder hurtigt til ro på flaske eller amning. Men jeg vil jo heller ikke overfodre hende. Jeg synes hun er fin og stor, hun skal vel til at lære at om natten, der sover man altså!:)

Det er træls hun skal have den flaske hele tiden for at falde til ro. Jeg er lidt bekymret for hun bliver for stor. Tiltider har min mand taget hende om natten og vugget hende i søvn ...

Annonce

... igen, men hun vågner så bare igen en time senere. Det går heller ikke han hver gang tager hende, når han også skal på arbejde. Jeg synes hun spiser fint ila dagen. Vores dag er sådan:

kl. 6-7 vågner og får fuldkornsgrød med frugtmos, får vand til/sødmælk
kl. ca. 8 får hun flaske og puttes til lur
Kl. 9.30-10.30, vågner og får øllebrød med frugtmos/havregrød el. rugbrødshapser, får vand til
kl. ca. 13 får hun flaske og puttes
kl. ca. 15. vågner og får youghurt/frugtmos/rugbrødshapser og tilbydes flaske en halv time efter dette (så det ikke tager appetitten fra aftensmad, hvis det gives til powernap)
kl. ca. 17 puttes hun til powernap på ½ time.
kl. 18 kartoffelmos med grøntsager og kød, får vand til
kl. ca. 20 puttes med amning og flaske/vælling (vælling gives hvis ikke hun har spist så meget til aften)

Vi har forsøgt at give hende flaske kl. 24, men hun vågner alligevel. Hvad søren skal jeg erstatte den flaske/amning med om natten? Jeg savner en sut om natten, men hun vil ikke tage den:(

Kan jeg gøre noget anderledes ila dagen eller natten.

Mange hilsner fra
Maiken

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Undertøj til børn

Bomuld er behageligt, suger sved og kan vaskes ved høj temperatur. Det kan være en stor fordel, så længe børn bruger ble, hvor det ikke kan undgås, at der af og til kommer urin og afføring i undertøjet.

I efterårs- og vintermånederne, kan det dog være en fordel at vælge undertøj af uld. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft. Det gør, at uld isolerer rigtig godt, og det hjælper derfor barnet med at holde varmen, når det f.eks. sparker dynen af om natten. Uld kan...

Læs mere i Babylex

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år